Cabro Group

گزیده ای از مصاحبه های انجام شده در حاشیه همایش با برخی از مدیران صنعت کشور

افزایش دانش موجب انتخاب بهتر گیربکس ها خواهد شد

مهندس سلطانی، مدیر عامل شرکت ساپنا از مشاوران صاحب نام صنایع معدنی کشورمان در گفتگو با خبرنگار ماهنامه بین المللی سیمان و افزودن ها، درباره برگزاری اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران گفت: هرچقدر بتوان دانش فنی را در سطح کارشناسی و رده های پایین تر بالا برد، می توان انتخاب بهتری در سطح گیربکس های مورد نیاز داشت. مدیر عامل شرکت ساپنا این سمینار را خوب ارزیابی کرد و گفت: به اعتقاد من سمینار خوبی بود و اطلاعات و دانش فنی خوبی در حال انتقال است. او این سمینار را در راستای بالا بردن سطح دانش فنی صنایع کشورمان ارزیابی کرد. مهندس سلطانی به ۴ رده دانش گیربکس سازی در جهان اشاره کرد و توضیح داد: کشورهای رده اول خودشان نوآور و طراح گربکس هستند، گروه دوم شرکت هایی هستند که در زمینه انتقال تکنولوژی اقدام نموده و تحت لایسنس کار می کنند. رده سوم و چهارم نیز کشورهایی هستند که لایسنس گرفته اند و بدون دانش فنی بالا کار می کنند و یا اینکه کپی کاری می کنند. مدیر عامل شرکت ساپنا معتقد است که جایگاه ایران با سرمایه گذاری بیشتر می تواند به رده سوم ارتقا یابد و ایران جزو کشورهایی است که به کمک گیربکس های بزرگ دنیا می تواند در این صنعت پیشرفت کند. او گفت: ایران با بهره مندی از شرکت هایی از جمله الکون، فلندر یا ماگ می تواند انتقال تکنولوژی را به طور صحیح انجام دهد. او گفت: معتقدم که کشورهایی نظیر هند راحت تر انتقال تکنولوژی می دهند.

آموزش هدفمند سبب دستیابی به خودکفایی خواهد شد

مهندس مهدی امینی یکتا، پیشکسوت صنعت سیمان کشور گفت: مساله ای که هم اکنون در کشور به آن نیاز داریم، آموزش است. او آموزش هدفمند را سبب پیمودن راه خودکفایی دانست و گفت: باید قبول کنیم، کسانی که تکنولوژی را زودتر از ما شروع کرده اند، دارای دانشی هستند که برای دستیابی به آن باید تلاش کرد. معاون صادرات و امور بین المللی سیمان سپاهان تاکید کرد که نباید برای دستیابی به دانش فنی به دنبال کپی برداری بود. او شیوه برگزاری این سمینار توسط شرکت کابرو را در راستای ارتقای دانش فنی دانست و گفت: به نظر من کابرو توانسته است که دانش فنی را منتقل کند و اگر سرعت انتقال دانش فنی را بیشتر کند، بهتر خواهد بود.

برگزاری دوره های آموزشی گیربکس های صنعتی

آرمان سنایی، مدیر عامل پروژه ۳ هزار تنی سیمان مونده دشتی به نقش تعیین کننده گیربکس در صنعت سیمان اشاره کرد و گفت: گیربکس در صنعت سیمان یکی از تجهیزات استراتژیک، بسیار مهم و خاص است، ضمن اینکه یک تجهیز استراتژیک، گرانقیمت و زمان بر در ساخت است. او برگزاری اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران را سبب ارائه دید کافی به متولیان صنعتی دانست و گفت: در این سمینار فاکتورهای لازم برای انتخاب گیربکس ها مطرح شد، نگهداری گیربکس ها و شیوه تعمیرات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین با کیفیت ترین و مناسب ترین گیربکس سازهایی که قادر به تامین نیاز ایران هستند، معرفی شدند. مدیر عامل پروژه ۳ هزار تنی سیمان مونده دشتی ادامه داد: شرکت کابرو قدم های اولیه را پیموده و مسیر را طی کرده است. او خواهان برگزاری دوره های آموزشی بیشتر توسط برگزارکننده این سمینار شد