Cabro Group

گزارش اولین همایش بین المللی گیربکسهای صنعتی در ایران

  • Cabro Group 2

مرکز همایش های بین امللی صدا و سیما مورخ ۱۳ آذرماه سال ۱۳۹۲ شاهد برگزاری اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران بود . همایشی که به میزبانی شرکت کابرو ( شرکت تخصصی گیربکس های صنعتی ) ، همکاری شرکت Elecon Engineering و با حمایت معنوی خانه صنعت و معدن استان تهران ، انجمن تولید کنندگان فولاد ایران ، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ، انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن ایران ، انجمن آهن و فولاد ایران ، شرکت ملی صنایع مس ایران ، ساپنا و Radicon برگزار شد . شایان ذکر است این همایش با حضور ۲۰۰ نفر از مدیران از ۸۰ شرکت بزرگ صنعتی از جمله صنایع فولاد ، سیمان ، پتروشیمی ، سنگ آهن ، مس ، آلومینیوم و لاستیک همراه بود.

فراز ادریسیان، دبیر همایش و مدیر عامل شرکت کابرو در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران ضمن تشکر از حضور مدیران کارخانه های بزرگ کشور، استقبال گسترده صنایع و تشکل های صنعتی از این همایش را نشانه دغدغه صنعت کشور در زمینه گیربکس های صنعتی دانست و اظهار امیدواری کرد که این همایش نقطه عطفی در کاهش مشکلات کشور در زمینه گیربکس های صنعتی باشد.

گزارش اولین همایش بین المللی گیربکسهای صنعتی در ایران 3
گزارش اولین همایش بین المللی گیربکسهای صنعتی در ایران 1
گزارش اولین همایش بین المللی گیربکسهای صنعتی در ایران 2
گزارش اولین همایش بین المللی گیربکسهای صنعتی در ایران 4

دبیر همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران به نتایج پروژه تحقیقاتی در زمینه گیربکس های صنعتی اشاره کرد و گفت: براساس نتایج تحقیقاتی که توسط تیم مهندسی شرکت کابرو طی ۳ سال و پس از بازدید از ۳۰۰ کارخانه بزرگ و با همکاری ۲۰ نفر از مدیران فنی صنایع کشور انجام شده، خرابی گیربکس های صنعتی در کشور سالانه صدها میلیارد تومان خسارت بر صنعت و اقتصاد کشور تحمیل می کند. البته بخش عمده این خسارت به دلیل هزینه های تعمیر و نگهداری نیست، بلکه ناشی از هزینه توقف خطوط تولید است که به موجب خرابی گیربکس ها موجب می گردد.براساس تحقیق انجام شده به کرات دیده شد که شرکت هایی به دلیل خرابی گیربکس به مدت یک روز، ۵ روز، یک ماه و یا چند ماه متوقف شده اند. وی استفاده از گیربکس های بی کیفیت طی سال های اخیر، فرسودگی بسیاری از گیربکس صنایع بزرگ کشور، عدم دانش کافی در میان برخی از واحدهای فنی در زمینه گیربکس های صنعتی و تحریمها را برخی از علل این مشکلات دانست. وی گفت : شواهد و مستندات به دست آمده از تحقیقات مذکور نشانگر وضعیت بد بسیاری از گیربکس های در حال کار در کارخانه ها است که بر اساس اطلاعات موجود قطعات یدکی و یا گیربکس های جایگزین برای بسیاری از این گیربکس ها در انبارها موجود نمی باشد و در بسیاری از موارد نگهداری صحیحی نیز از چنین گیربکس هایی صورت نمی گیرد. این در حالی است که تامین قطعات یدکی این گیربکس ها با توجه به زمان مورد نیاز جهت ساخت بین ۱ تا ۶ ماه به طول می انجامد . دبیر همایش بین المللی گیربکس های صنعتی هشدار داد که در صورت عدم انجام اقدامات لازم در ۵ سال آینده شاهد بحران در کارخانه ها خواهیم بود. او برگزاری این همایش را با هدف چاره اندیشی به این مهم عنوان کرد و گفت: برای دوری از بحران در زمینه گیربکس باید راه حل هایی را برای رفع مشکلات مذکور بررسی کرد که امیدواریم برگزاری این همایش گامی در این راستا باشد.

http://www.irangearconf.com

دریافت کامل مطلب