Cabro Group

نشست خبری دبیر اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی با رسانه ها

نشست خبری بررسی نتایج اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران روز شنبه مورخ ۲۳ آذر ماه دراتاق کنفرانس شرکت کابرو «شرکت تخصصی گیربکس های صنعتی» برگزار شد. فراز ادریسیان، دبیر اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در این نشست خبر از ایجاد اولین کارخانه مدرن گیربکس سازی در کشورمان داد.

استقبال صنایع از همایش گیربکس های صنعتی

در ابتدای این نشست خبری، فراز ادریسیان دبیر اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران از حضور اصحاب رسانه های تخصصی تشکر کرد و علت برگزاری این نشست را بررسی نتایج اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران دانست. مدیر عامل کابرو گفت: حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران ارشد، فنی و تعمیرات کارخانه های سیمان، فولاد، مس، پتروشیمی، سنگ آهن، لاستیک و سایر صنایع در این همایش نشان دهنده علاقمندی صنایع کشور به کسب دانش فنی و تامین گیربکس های مناسب است. او به نتایج حاصل از نظرسنجی پس از همایش اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان ابراز رضایت از این همایش داشتند. او همچنین به بازتاب خبری این همایش در بیش از ۳۰ خبرگزاری و نشریه مهم کشور از جمله خبرگزاری های ایسنا ، پول نیوز ، ایرنا و همچنین روزنامه های جهان صنعت، دنیای اقتصاد و نشریات تخصصی سیمان، معدن، پتروشیمی، فولاد و متالورژی و … اشاره کرد. دبیر اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی این همایش را یک رویداد تاریخی دانست که برای اولین بار در کشور برگزار شد و اظهار امیدواری کرد که این همایش نقطه عطفی در بهبود وضعیت گیربکس های صنعتی کشور باشد. او برگزاری این همایش از طرف شرکت کابرو را افتخاری برای این شرکت دانست و بر تداوم سمینار در سال های آتی تاکید کرد. ادریسیان ارائه تمام آموزش های تخصصی گیربکس را در یک سمینار امکان پذیر ندانست و پیشنهاد نمود صنایع جهت تکمیل مباحث مطرح شده، خدمات آموزشی را از طریق واحد آموزش شرکت کابرو جویا شوند. فراز ادریسیان اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی را فرصتی برای ارائه پروژه تحقیقاتی این شرکت دانست و گفت: صنایع کشور با بحرانی که می تواند در آینده مشکل ساز شود، آشنا شدند و امیدواریم که راهکارهای لازم را بیاندیشند.

گاهی اوقات نگاه واحدهای فنی به مشکلات گیربکس هایشان نه به عنوان درمان اصلی بلکه مسکنی است که به زودی اثراتش از بین خواهد رفت.

او با تاکید بر اینکه گیربکس تجهیز ساده ای نیست، بلکه نیازمند تکنولوژی بالا و عوامل بسیاری است، وی آگاهی از این مهم را از جمله دیگر دستاوردهای این سمینار عنوان کرد. دبیر اولین همایش بین المللی گیربکس های صنعتی در ایران گفت: گاهی اوقات نگاه واحدهای فنی به مشکلات گیربکس هایشان نه به عنوان درمان اصلی بلکه مسکنی است که به زودی اثراتش از بین خواهد رفت. لازم است قبل از اینکه به فکر تعمیر و ساخت قطعه باشیم، علت ایجاد مشکل را ریشه یابی کرد.

لازم است قبل از اینکه به فکر تعمیر و ساخت قطعه باشیم، علت ایجاد مشکل را ریشه یابی کرد که کدام پارامتر باعث ایجاد مشکل در گیربکس شده است

فراز ادریسیان در پاسخ به سوالی در رابطه با برنامه های آینده شرکت کابرو گفت: شرکت کابرو همواره به دنبال بهبود و افزایش خدمات خود به صنعت کشور بوده است و در این راه گام بعدی ما ایجاد کارخانه مدرن گیربکس سازی جهت ساخت برخی از انواع گیربکس های صنعتی در ایران است. فراز ادریسیان ایجاد کارخانه مدرن گیربکس سازی در ایران را پاسخی به نیاز صنعت کشورمان دانست و گفت: این کار خیلی بزرگ و بسیار ارزشمندی خواهد بود که که انشاء الله در آینده نزدیک خبرهای خوبی را به صنعت کشور خواهیم داد.

صنعت گیربکس سازی ایران طی سالهای اخیر علی رغم همه مشکلات مذکور، پیشرفت خوبی داشته است.

همچنین در قسمتی از این نشست خبری محمدرضا خدایی،مدیر طراحی و مهندسی شرکت کابرو به برخی از موانع و فرصت های صنعت گیربکس سازی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، مهندسین ما در طراحی پیشرفت خوبی کرده اند و قادر هستند که پوسته گیربکس و چرخ دنده های داخلی را طراحی کنند، اما این توانایی محدود به سایزهای خاصی است. او از جمله دیگر مشکل توسعه گیربکس سازی در کشور به عدم امکان تولید و تامین فولادهای آلیاژی مورد نیاز این صنعت اشاره کرد. این پیشکسوت صنعت کشورمان محدودیت در پروسه عملیات حرارتی و آبکاری را دیگر مشکل فراروی توسعه صنعت گیربکس سازی کشورمان دانست. به گفته خدایی، قابلیت عملیات حرارتی در کشورمان تا قطر ۸۰ سانتی متر است او همچنین بحث نهایی و عملیات سنگ زنی چرخ دنده ها را بحث دیگری دانست که اعمال کننده دقت نهایی و هندسه نهایی چرخ دنده هاست که متاسفانه در کشور ما ماشین آلات سنگ زنی مناسبی برای این صنعت وجود ندارد. ولی جمع بندی بنده به اینگونه است که صنعت گیربکس سازی ایران طی سالهای اخیر علی رغم همه مشکلات مذکور، پیشرفت خوبی داشته است و پاسخگوی بخشی از نیاز صنایع کشور در زمینه گیربکس های صنعتی می باشد.